چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 7 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار پنجشنبه ۷ آبان ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۷:۱۰:۳۴نویسنده: روبن دوپری مترجم: محسن داوری

آفریقا؛ کانون جدید اکتشاف و تولید نفت ‌و گاز دنیا

باشگاه خبری فراساحل: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که مقدار نفت و گاز تولید شده در کشورهای شرق آفریقا در سال ۲۰۴۰ میلادی، از روسیه به عنوان رهبر بازار عرضه گاز طبیعی دنیا فراتر خواهد رفت. رویدادی که می‌تواند رهبران اتحادیه اروپا را در راهبرد کاهش وابستگی به گاز صادراتی روسیه، در صورت سرمایهگذاری در این منطقه، یاری دهد. تولید دولتهای موزامبیک، نیجریه، آنگولا و تانزانیا به عنوان دولتهای پیشرو در اکتشاف و تولید گاز طبیعی در بستر میادین شرق قاره پهناور آفریقا در سال ۲۰۴۰ میلادی، از مرز ۱۷۵ میلیارد متر مکعب فراتر خواهد رفت. در سال ۱۹۹۰ میلادی، تولید گاز این منطقه ۷ میلیارد متر مکعب در سال بود که بر اساس گزارش چشم انداز انرژی قاره آفریقای آژانس بین المللی انرژی در سال ۲۰۱۲ میلادی، این عدد به ۵۸ میلیارد متر مکعب افزایش یافت. دکتر فاتح بیرول، اقتصاددان ارشد آژانس بین المللی انرژی میگوید: وجود منابع عظیم گاز طبیعی، این منطقه را به عنوان یکی از کانون های توسعه ال ان جی دنیا در دهه آینده مطرح نموده است. همچنین با تولید ال ان جی، دولتهای این منطقه میتوانند گزینههای متنوعتری برای فروش گاز طبیعی برداشت شده از بستر دریاهای عمیق و دست نخورده خود داشته باشند. از سوی دیگر، اروپاییها از متنوع شدن منابع تامین گاز طبیعی مورد نیاز خویش، اطمینان بیشتری خواهند یافت. ما میدانیم که 15 درصد از هزینه سرمایهگذاری طرحهای فراساحلی در سال 2015 میلادی به قاره آفریقا اختصاص خواهد یافت. این عدد در مقایسه با سال گذشته، 10 درصد رشد نشان میدهد. گفتنی است که بخش اعظم سرمایهگذاریهای جدید به آنگولا اختصاص مییابد. در غرب آفریقا نیز، توسعه میادین فراساحلی غنا و کنگو با رشد سرمایه گذاریها روبرو خواهد بود. توسعه میدان عظیم ایگینا در آب های آنگولا که به شرکت توتال واگذار گردیده، در سال جاری بیشترین بودجه توسعه را از آن خود مینماید.

گام نهادن تانزانیا به صنعت نفت و گاز
کشف جدید هیدروکربوری شرکت استات اویل در آبهای تانزانیا، خبری خوب برای ساکنان این کشور فقیر آفریقایی به شمار میرود. مجموع ذخایر گازی در جای این میدان 22 تریلیون فوت مکعب میباشد. عمق آب نیز در این ناحیه 2296 متر است. شرکت نروژی استات اویل 65 درصد سهام این پروژه را در اختیار دارد و 35 درصد بقیه سهام پروژه به اکسون موبیل تعلق دارد.
بیم ها و امیدهای اکتشاف منابع نفت و گاز در ماداگاسکار
شرکتهای استرلینگ انرژی و پورا ویدا موریتیوس امیدوارند تا در سال جاری، عملیات لرزه نگاری سه بعدی در آبهای ماداگاسکار را به پایان برسانند. شرکت سی جی جی نیز با عملیات لرزهنگاری سه بعدی در گسترهای به مساحت 1250 کیلومتر مربع (482 مایل مربع) در محدوده بلوک آمبیلوب، به دنبال یافتن ذخایر هیدروکربوری میباشد. از سوی دیگر، شرکت استرلینگ همکار شرکت اکسون موبیل در عملیات اکتشاف بلوک آمپاسینداوا در سازند فراساحلی ماجونگای ماداگاسکار می باشد. هم اکنون فاز سوم این پروژه در حال اجرا می باشد. و هرچند امیدهای اندکی برای یافتن ذخایر نفت خام در این ناحیه وجود دارد، اما پیمانکاران این طرح امیدوارند که به ذخایر گاز طبیعی در اعماق بستر این ناحیه دست یابند.



  کد خبر : 760
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
  نویسنده: روبن دوپری مترجم: محسن داوری

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :